roospoland.reismee.nl

Introductieweek

24 april 2014, Ubud

Hallo allemaal!

Ten eerste, ik heb het hier onwijs naar m'n zin. Ik heb hier een hoop leuke mensen ontmoet en ik begin steeds meer aan het huis en de omgeving te wennen.
Met de ipad kan ik alleen geen foto's op deze site zetten, ik moet even uitzoeken hoe ik dat ga doen. Wel zet ik af en toe foto's op Facebook.

Ik heb al een hoop leuke dingen gedaan en al veel gezien.
Maandag hebben we kennis gemaakt met de introductiegroep, de nieuwe mensen.
Veel Deense meiden, een leuke groep, maar ik kan het ook goed vinden met meiden uit mijn huis en andere meiden. Het huis waar ik in verblijf heet 'The mansion'. Het heeft 3 slaapkamers, een woonkamer, een buiten badkamer en een keuken.
Een groot huis, we zitten hier met 12 meiden.
Als je het huis of een ander huis naar binnen wilt lopen moet je je slippers uitdoen, we lopen dus allemaal op blote voeten. Dat was wel even wennen in het begin, want thuis draag ik altijd sokken. Ik heb nog geen 1 sok aangeraakt en denk ook echt niet dat ik die ga gebruiken. Het is hier de hele dag door, ook in de nacht, +30graden, daarom dat er ook een buiten badkamer kan zijn.
Nu slaap ik op een bed in een kamer met 6 meiden.
In de ochtend eten we dubbelgevouwen pannenkoeken met banaan of chocolade, geroosterd brood met ei en watermeloen.
In de middag en avond is het bijna altijd rijst met verschillende groentes en verschillende soorten vlees. Ze maken het voor ons ruim van te voren, dus als je warm eten wilt eet je meestal wel best vroeg. Soms houd ik het bij witte rijst met ketchup.
De mensen hier zijn heel erg aardig, ze willen je graag helpen en zeggen altijd gedag.

Ik ben alweer vergeten of ik in m'n vorige verslag gezegd heb wat we maandag gedaan hebben..
Dinsdag hebben we een lange wandeling van 3 uur gemaakt door de rijstvelden en langs onwijs mooie plekken in Ubud. Het was lang, maar ontzettend mooi, dus dat maakt alles goed.
Savonds ben ik met een groep naar ubud centrum gegaan en hebben in een kroeg naar een Balinese liveband gekeken, wat deden ze het leuk..

Gister zijn we na de Bahasa klas naar een batik painting huisje gegaan waar we ons eigen doek geschilderd hebben, ontzettend leuk, maar echt heel heet was het daar. Was er dus eigenlijk wel snel klaar mee. Daarna heb ik een scooter gehuurd voor de aankomende weken! Er wordt hier veel op een scooter ergens naartoe gereisd, omdat het op een scooter vaak sneller is dan met een auto.. De scooters kunnen namelijk ook overal langs. Het is een super mooie blauwe scoopy!
Moet nog wel een beetje wennen aan het scooter rijden dus ik doe voorzichtig:)

Eigenlijk hebben we de afgelopen 3 dagen gezwommen tussen de middag, totdat het volgende programma begon en ik kan je vertellen, dat is heerlijk, omdat je hier zo erg aan het zweten bent en de temperatuur niet gewend bent.
verder is het natuurlijk ook ontzettend ontspannend!

Vanmiddag hebben we te horen gekregen met wie we les gaan geven en aan welke leeftijd. Ik ga met een een meisje uit Braziliƫ en een meisje uit Duitsland lesgeven aan kinderen van 8 jaar! Heb er zoveel zin in! En er zitten al zoveel leuke ideetjes in m'n hoofd!

Morgen vertrek ik met een groep Nederlandse en Duitse meisjes naar het oosten van Bali. Wat we daar gaan zien, ik weet het nog niet, maar ik heb er erg veel zin in!

Ik heb zoveel te vertellen.. De dag van vandaag zal ik later op de site zetten!
En als jullie een vraag hebben kunnen jullie die natuurlijk ook stellen.

Groetjessssss!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!