roospoland.reismee.nl

Eerste weekend in het oosten van Bali

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer met een verhaaltje over wat ik in het weekend gedaan heb.
Vrijdag zijn we met een groep van 10 meiden en een jongen met 2 taxi's naar het oosten vertrokken waar we tempels zouden bezoeken en naar stranden zouden gaan.
De eerste tempel was helaas de tempel waar ik al geweest was. De tempel lag aan het strand, wat me de gelegenheid gaf om een kijkje op het strand te nemen.
Er viel meteen iets heel bijzonders op. Allemaal hindoes in het wit, er was een 'altaar' opgemaakt met allemaal soorten eten, bloemen en wierook. Ziet er zo bijzonder uit! Daar tegenover zat een man in een tempel gehurkt, hij was aan het 'zingen'. Het strand was zo bijzonder! Zwart strand door de vulkaan en een mooi uitzicht op een ander eiland. Daar hing een wolk boven. Eerst een tijdje van het uitzicht kunnen genieten. Opeens kwamen er meer mensen vanaf het strand in een soort stoet richting de vleermuizen tempel. Echt veel mensen. Zo bijzonder dat die mensen dat allemaal voor hun goden doen. Iedereen doet ook mee!
Hierna gingen we naar het waterpaleis, niet echt een tempel, maar wel een plek voor de hindoes. Het was ongelooflijk, zo mooi.. We hebben daar een tijd rond gelopen, je kwam er echt tot rust!
Even het hoofd leeghalen, ik snap wel waarom deze mensen dat doen hier..
Na dit waterpaleis gingen we naar onze eindbestemming voor die dag. Een oud vissersdorpje, Amed.
Het strand, zwart. Het water, heel helder. Ontzettend mooi, maar wel anders dan een blauwe zee.
Ook daar kon ik helemaal tot rust komen. De vissersbootjes zagen er echt leuk uit en deden me aan wie is de mol denken. Nu zag ik het zelf ook.
We hadden lekker gegeten bij het restaurant van het hotel. Even geen homemade, lauw/koud eten, maar heerlijke gegrilde gamba's. Ze gebruiken hier zoveel knoflook!! En gelukkig ik houd van knoflook..
Jory zal wel denken als ik straks thuis weer ga koken...
Volgende ochtend vroeg de zonsopgang bekeken, mooi om te zien. Daarna een snorkelsetje gehuurd en de visjes bekeken. Meteen na 3 meter al van die mooi gekleurde vissen gezien! Koraal was erg slecht.. Waarschijnlijk door het zwemmen.
Om 11 uur gingen we uit checken en weer verder met de taxi. De taxi hadden we voor 2 dagen. Die reed ons overal heen en die bleef ook gewoon in een hotel overnachten. Daarvoor hebben we 250 000 rupiah betaald, ong 16 europp.
We gingen naar het strand waar ik zondag ook al was geweest, maar wat is dat een mooi strand een heerlijk om te relaxen..

Het is raar, ik zie zoveel moois, maar toch is het moeilijk om niet aan huis te denken, iedereen zegt dat de tijd voorbij vliegt. 4 weken is zat voor mij, zie hier veel moois en leer een hoop over het geloof hier. Wat het mooiste is wat ik ook heb gezien. Morgen begint het lesgeven, heb er ontzettend veel zin in! Ik laat weten hoe ik het lesgeven vond.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!