roospoland.reismee.nl

Tot de dag van vandaag!

13 mei.

Vorige weekend op de Gili's was ik ziek geworden, helaas was ik maandag en dinsdag ook nog ziek en kon ik woensdag pas weer lesgeven. Ik baalde er echt ontzettend van en was weer erg blij dat ik woensdag fit genoeg was om weer les te geven. Wat een leuke laatste 3 dagen waren dat. Heb er zo van genoten! De kids hadden uiteindelijk de liedjes onder de knie en we hebben ze ook korte zinnen aangeleerd met de woorden die ze al konden. This is a book, this is a flower. I am happy, you are happy, we are happy. This is my foot, that is your foot.
Verschillende gevoelens aangeleerd en tegenstellingen dmv een prentenboek.
Op de laatste dag deden een paar meisjes erg zenuwachtig. Ik dacht wat is er allemaal aan de hand? En ja hoor na de pauze kwamen er rozen tevoorschijn en een armbandje en een clip voor in m'n haar. Surprise!!
Ik had ballonnen gegeven, wat ze geweldig vonden! Waar de kids al wel niet blij mee zijn. Ook had ik tekenboeken en koekjes uitgedeeld. Het was een top laatste dag!

Vrijdag ochtend ben ik met de introductiegroep mee gegaan naar 'the holy water' tempel. Daar mochten we in het heilige water meerdere wensen uitbrengen en het Hindoeïsme mogen ervaren. Onwijs bijzonder was dat!

Het weekend ging ik met een groep meiden naar het noorden van Bali. Ik keek er erg naar uit! Blij dat ik het hele weekend gewoon fit ben gebleven, niet zoals het weekend ervoor dus.
Als eerste kwamen we aan bij een koffieplantage, daar zagen we in een 'drukke tuin' allemaal soorten planten en bomen van verschillende specerijen en fruit.
Verderop waren er katachtige dieren die de koffiebonen, of alleen de schilletjes ervan eten (ben ik even kwijt), waarvan ze van de uitwerpselen koffie maken. Speciale koffie en extra duur! Ik heb het geproefd, smaakte niet heel anders dan gewone koffie. Ook mochten we verschillende soorten koffie en thee drinken, allemaal natuurlijke producten die daar vandaan gehaald zijn.
Na de koffieplantage kwamen we aan bij een super mooie tempel aan een groot meer. Heel veel islamitische toeristen, niet zoals ik gewend ben uit het midden oosten, maar uit Indonesië. Ze vonden het erg leuk om een blanke te zien dus daar mochten ze mee op de foto!
Na de tempel kwamen we aan bij de git git waterval. Ik heb enorm genoten van de rust die de geluiden van het water je geven. Heerlijk en onwijs mooi!
Na nog een stuk rijden kwamen we aan bij ons hotel in Lovina, net als in Amed, gelegen aan de zee.
Wauw... Wat een luxe, wat mooi.. In de avond heerlijk gegeten op een andere plek daar niet ver vandaan. Geen hotel, maar alleen een strand plek met restaurant en zwembad. Had een plate voor 2 personen aan vis besteld, omdat ze het niet voor mij alleen konden maken.. Tja, dan maar voor 2, het was super lekker, maar wel een beetje veel!
Om 6 uur in de ochtend stonden we klaar voor de tocht op zee, opzoek naar de dolfijnen. In Portugal hebben we 40 a 50 eu pp betaald en hier kostte het maar €5 pp. Het zou m'n geld dus sowieso waard zijn, ook al zou ik niks zien.
Daar leek het wel een hele tijd naar uit te zien.. Een super mooie zonsopgang vanaf de boot gezien.
Na 1,5 uur zagen we de dolfijnen, de boten maakten een race om de dolfijnen goed naast de boot te krijgen. Het was telkens weer een verrassing waar ze omhoog zouden komen.
Die dag hebben we afgesloten met een bezoekje aan een heetwaterbron. De rijstvelden en nog een waterval hadden we overgeslagen, omdat het erg hard begon te regenen.

Gister begon m'n adventureweek! Mountainbiken, vond het best spannend. Zal het zwaar zijn? Zal ik het aankunnen? Ik dacht, ik laat het gewoon even op me af komen!
Na een lekker ontbijt met uitzicht op de vulkaan, die ik morgennacht ga beklimmen en nog een bezoek aan een koffieplantage, ging de rit beginnen.
Woooow, versnellingen, zo veel.. Haha maar daar raakte ik al snel gewend aan.
Het ging alleen maar bergafwaarts en soms een stukje omhoog of over smalle weggetjes door de rijstvelden. We hebben een onwijs dikke heilige boom van 500 jaar gezien, mooie rijstvelden en een primitief Balinees huisje met eigen kleine plantage.
Aan het einde mochten we kiezen, laatste stuk omhoog klimmen of met de auto terug. Kon mijn vriendje natuurlijk niet teleurstellen door hem te zeggen dat ik alleen naar beneden gefietst ben, dus ja ik heb het gedaan. Kapot was ik! Maar onwijs gaaf..

Vanochtend zijn we naar een schildpadden reservaat geweest waar zieke schildpadden tijdelijk komen om te herstellen, maar ook schildpadden die veel plastic binnen hebben gekregen. Zo mooi! Heb er 1 vast mogen houden en de andere mogen voeren en aan mogen raken. Helemaal happy.
Daarna hebben we lekker gerelaxt op het strand...

Ben heel blij dat ik de adventureweek gekozen heb, kijk nu al onwijs uit naar morgen; raften!

Bunga mawar

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!